Saturday, February 13, 2016

Bagan Lalang

Weekends yo...

Happy weekend & Happy Holiday you all ^_~

Weekend datang lagi, yeay sure ramai yang dah ada plan masing-masing untuk beraktiviti. Minggu lepas dah cuti panjang sempena CNY, so minggu ni walaupun cuma cuti 2 hari jer why not kan ambil kesempatan cuti ni untuk spend time dengan family atau yang bujang-bujang tu bolehlah plan dengan kawan-kawan.

Those yang belum ada plan kemana-mana or masih terfikir-fikir nak buat apa weekend ni? Hmmm i nak share idea dengan you all supaya korang boleh isi masa cuti ni dengan pergi bercamping, sambil bercuti dan beraktiviti dan paling best boleh jimat kos dan relaxing. Kalau anda yang suka buat benda-benda mencabar hmmm sure you all suka. Jangan ingat camping ni untuk orang-orang bujang jer tau, family pun boleh. Benefitnye you all yang ada anak-anak boleh dekatkan mereka dengan nature tengok alam semulajadi dan ajar mereka basic life atau cara berdikari. Itu lebih baik dari mereka habiskan masa depan tv atau main gadjet jer.. betul tak?

Ok kalau you all tak nak pergi jauh-jauh tapi nak lari dari kesibukan kota dan nak rasa suasana kampung dan pantai bolehlah lari ke Pantai Bagan Lalang di Sepang, Selangor. Kalau anda yang tak pernah pergi boleh lah google map atau waze jer cara nak datang ke Bagan Lalang ni. You all juga boleh ke Pantai Morib macam post yang I share sebelum ni aku, morib & picnic (klik link untuk baca)

Untuk pengetahuan korang, nak ke Bagan Lalang ni korang boleh ikut lebuhraya Sg.Besi atau Mex Express. Perjalanan kesini taklah memakan masa yang lama 1 jam ke 1 1/2 jam. Tapi bagi I yang dah terbiasa kesini, kalau jalan clear kadang-kadang 45 minit pun lepas. Ok tak nak cerita panjang-panjang, let's the picture speaks.


Hot BeachView

 Beautiful Sunset 
Aktiviti malam BBQ as a dinner

Percutian jimat & paling dekat dengan nature
Dari dalam khemah tengok view depan laut



Ok takat ni dulu my sharing dengan korang, harap korang dah mula ada idea dan pack barang untuk buat aktiviti weekend korang yang pastinya boleh buat korang happy spend time dengan yang tercinta dan relaxing dari fikirkan benda-benda yang buat korang stress.


Enjoy weekend

Sharing is Caring, Caring is Loving



No comments:

Post a Comment

JOM DERMA DARAH DI PUSAT DARAH NEGARA #blooddonor

JOM DERMA DARAH, FOLLOW PUSAT DARAH NEGARA UNTUK INFO ATAU HADIR KE PUSAT DARAH NEGARA UNTUK MENDERMA 11 Januari 2024 : Sehingga jam 3.30 pe...