Tuesday, February 23, 2016

Marriage Conference 2016

Assalamualaikum...

Hari ni I nak share with you all tentang aktiviti I beberapa minggu yang penuh kesibukan. Actually last weekends I berkesempatan untuk attend satu event yang sangat bagus dan knowledgeable especially untuk mereka-mereka yang dah berkahwin, nak berkahwin mahupun yang akan berkahwin. Nama event ni "Marriage Conference 2016".

Ok actually I dapat pass untuk menghadiri event ni last minute itu pun sebab I menang contest yang TV9 anjurkan di Instagram. Kebetulan contest tu mudah sangat, I just have to tag them my family picture with a very creative caption. So kebetulan I memang pernah letak my family picture waktu raya haritu, maka ringanlah jari jemari ni nak hashtag TV9 (#marriageconference #RaudahTV9), Alhamdulillah termenang pulak. Rezeki I dapat 2 pass untuk event ni. Walaubagaimanapun I pergi sorang because takde orang nak teman since I dimaklumkan TV9 last minute.

Ok untuk pengetahuan you all event ni berlangsung di PICC, Putrajaya pada 13 February 2016 bermula jam 9.00am hingga 10pm. Lama kan? Apa yang bagusnya program ni, sebab penceramah-penceramahnya adalah dikalangan pakar tentang bab perkahwinan dan mereka ni internasioanle tau. Ada ramai penceramah dan topic-topic yang dibincangkan sangalah bermanfaat untuk kita belajar tentang kehidupan berumahtangga in the right way as what our Islam teach us, beside they teach us dengan menjadikan Rasulullah s.a.w. Alhamdulillah untuk peluang ni, walaupun I tak dapat nak tunggu sehingga event selesai kerana telah ada komitmen lain namun I dapat ilmu pagi tu dan InshaaAllah bermanfaat dan sentiasa diingat dalam ingatan. Banyak aktiviti diadakan bukan untuk orang dewasa sahaja malah untuk kanak-kanak juga. Mereka adakan workshop, entertainment, mothers corner, talks dan sebagainya.

So tak nak cerita banyak-banyak, let's the picture speaks...

Thank You Tv9

Sekitar Confererence

Sekitar Conference

Before Balik

Actually before balik I sempatlah juga merayau-rayau ke booth-booth yang disediakan and sempat juga beli beberapa souvenier for myself and of course beli buku ilmiah. Macam-maca booth ada, pengunjung boleh pakai inai secara percuma, pastu ada mini forum oleh penceramah-penceramah, ada juga photobooth pelamin, IM4U, ada juga booth-booth sukarelawan, booth souvenir dan macam-macam lagi.

Booth 1

Booth 2

Till here... End.

Sharing is Caring, Caring is Loving
Have a nice Reading ^_~

No comments:

Post a Comment

JOM DERMA DARAH DI PUSAT DARAH NEGARA #blooddonor

JOM DERMA DARAH, FOLLOW PUSAT DARAH NEGARA UNTUK INFO ATAU HADIR KE PUSAT DARAH NEGARA UNTUK MENDERMA 11 Januari 2024 : Sehingga jam 3.30 pe...