Saturday, March 19, 2016

Bukit Tinggi Colmar Tropicale

Assalamualaikum semua...

Colmar Tropicale Bukit Tinggi


Hi weekends is back, agak lama I tak share tentang tempat-tempat menarik khususnya di Malaysia ni. Anyway sebenarnya banyak tempat yang I dah pergi beberapa bulan ni, tapi disebabkan kesibukan yang terlampau dan tak sempat nak check gambar-gambar gi travel so terperaplah post-post I tentang travel experience I yang awesome. Banyak tempat awesome di Malaysia ni sebenarnya kalau kita nak explore, so untuk post I kali ni I nak share pengalaman I di Bukit Tinggi, Pahang.

Mungkin ramai yang tahu dan pernah pergi tempat ni, atau pernah sampai tapi tak explore habis atau mungkin juga tak pernah sampai. I believe that, sebab I baru kenal beberapa kawan yang tak pernah jejak kaki ke Langkawi pun.. so tak possible ada yang tak pernah sampai tempat ni juga. Betul tak? Macam I juga, this is my first time sampai ke Bukit Tinggi ni walaupun hakikatnya I dah beberapa kali ke Pahang. So untuk pengetahuan you all actually I ke Bukit Tinggi atas urusan kerja dan sempatlah stay selama 3 hari 2 malam di Bukit Tinggi ni. Tapi jangan tanya I duduk hotel mana or berapa harga hotel, sebab I pergi pun atas dasar kerja jadi penginapan disediakan di pusat latihan KPKT. Tempat ni memang sangat selesa dan lengkap, terletak diatas bukit dan pada sebelah malamnya sangat sunyi sepi.

Ok that's not the point, sebab yang I nak share ialah selama 3 hari 2 malam berkursus, kelas kami selesai sekitar jam 4 petang jadi selepas jam 4 petang kami bebas buat aktiviti sendiri. I'am so lucky sebab my friends yang pergi sekali kursus ni bawa kenderaan sendiri dan memang suka berjalan juga. So hari pertama kami di Bukit Tinggi kami dah buat survey tempat menarik dan plan aktiviti lepas kelas kami sendiri. So jangan terkejut if gambar-gambar I pergi berjalan pakai baju kurung sebab lepas kelas terus shoot pergi I malas nak bersiap...muslimah aanggun gitu hahaha. 

So hari pertama, I and my friends decide nak ke Colmar Tropicale, berdasarkan cerita kawan-kawan tempat ni sangat menarik kerana kita akan feel seperti berada di Perancis  gitu, ala -ala kota lama dalam taman yang cantik dengan bunga-bungaan dan ada hotel juga serta beberapa aktiviti lain. Banyak Restoran yang menarik serta suasana cuaca yang sejuk berangin. So jomlah you all tengok gambar-gambar yang I share ni, ye ke tidak macam kota Perancis tempat ni???

nice view

Happynyeeee

Beautiful window





Feeling oversea.. Perancis la konon

Beautiful garden


From the tower




Nice Bridge
 
Never say goodbye

Hmmm ada macam kat Perancis tak? Seriously tempat ni sangat best dan tenang. You all yang nak tau details tentang tempat ni boleh survey di link ini Percutian Bajet, Percutian Menarik di Bukit Tinggi 

You all boleh tahu harga masuk dan tentang tempat ni dengan lebih details. Kalau you all yang masih tercari-cari tempat nak honeymoon pun I suggested tempat ni, sangat sesuai.

Ok till here untuk cerita I di Colmar Tropicale. For the next post I akan share tentang satu lagi tempat menarik yang you all mesti pergi kalau you all bercadang nak ke Bukit Tinggi di Pahang ni. So kalau nak tahu jangan lupa tunggu for the next post. I hint sikitlah kalau post kali ni ala ala di Perancis, for the next place yang I visit kita akan ke negara matahari terbit.


Happy Reading and Happy Sharing ^_~

 

 

No comments:

Post a Comment

JOM DERMA DARAH DI PUSAT DARAH NEGARA #blooddonor

JOM DERMA DARAH, FOLLOW PUSAT DARAH NEGARA UNTUK INFO ATAU HADIR KE PUSAT DARAH NEGARA UNTUK MENDERMA 11 Januari 2024 : Sehingga jam 3.30 pe...